27 november 2009

Waiting for the next chapter..

Mitt liv är som en bok.
Inget går att förutse och allt verkar hända..

Dagen har varit rätt händelselös, har jobbat och efter det bara tagit det lugnt. Ganska skönt efter de senaste dagarnas shopping och umgänge. Träffade en av mina närmaste vänner som jag inte har sett på väldigt länge. Kändes skönt även om vi inte längre pratar som vi gjorde förut.

Men det är ju sådant som händer, vissa människor kommer man närmare med åren och andra glider man ifrån.. Inte för att vi har glidit ifrån varandra av eget val men omständigheterna i vårat förhållande gör det omöjligt för oss att vara det vänner vi alltid har varit.

Mestadels av kvällen har jag bara tagit det lugnt och funderat en massa på saker som jag trodde att jag hade glömt, att jag hade kommit bort från, men ibland hinner saker och ting ifatt en och kanske var det inte så enkelt att glömma som jag har intalat mig själv.

Men med det bästa av vänner tar jag mig längre och längre bort från det som har varit till vad som kommer att bli. Längtar med spänning på att få ta del av fortsättningen i The Roller Coster ride som jag befunnit mig på de senaste åren.

Väntar tålmodigt på nästa kapitel..


0 Era tankar: