31 december 2009

2009 it was a good Year...

Har varit ett fartfyllt år med både mot och framgångar. Har lärt mig mycket om mig själv och det som står mig nära. Hur året har kunnat passera så fort har jag ingen aning om.. Men här kommer mitt år..

Januari: Pernilla fyllde 21 vilket vi firade med ett riktigt praktkalas! Sen blev det ännu mer firande då vi tjejer åt middag hos P och sedan åkte och såg Bride Wars! Singstarkväll hemma hos Thomas, riktigt kul hade vi!

Februari: Då åkte jag upp med min familj och underbara Bello till Säfsen förlite skidåkning. Vi hade det hur bra som helst och det är nog en av höjdpunkterna på hela mitt år! Sen var det dags att fira A men då han inte dök upp på sin egna födelsedag blev det istället en fabben kväll utan dess like!

Mars: London Baby!! Med underbara Maria strosade vi upp och ner längst Londons Gator och shoppade som aldrig förr! Firade även Maria och Niklas födelsedagar vilket var riktigt kalas!

April: Min älskade Sandra hade födelsedagsfest där temat var Charter! Så det blev att klä ut sig till en medlem av Bamseklubben och festa loss! Jag och P hade ett långt Wallander maraton som pågick hela månaden men ändå hann vi inte klart.. Hmm sämst vi är! Första delen på Dubbelkryssningen hanns med också under April och jag säger bara en sak PARTY!

Maj: Andra delen av Dubblekryssningen.. Några steg av andra steg på.. Så jäkla roligt men väldigt slitsamt med två kryssningar på rad. Men nästa år blir det en favorit i repris! Min underbara Bello fyllde även år vilket jag dock inte firade då jag inte var helt frisk. Vi hann även med en utekväll med alla tjejer på La Cucaracha! Helt underbart!

Juni: Börjades med en vinkväll At My Place med hela gänget minus M. Därefter bar det av till Spanien med familjen i nästan tre veckor! Helt underbart! Längtar alltid till Spanien då några av de bästa minnena finns i detta medelhavsland!

Juli: Min andra hälft Marco (Lorr) fyllde år vilket firades med en heldag på Tierra Natura och middag på en äkta spansk restaurang Därefter blev det att åka hem till Sverige där vi firade lite mer! Jag och Lorr var även på Britney Spears konserten!!! Både Spanien Och Konserten står på Topp fem listan för i år kan jag ju lova. Grillfest hos Pernilla med god mat, bad och en massa skratt..

Augusti: Lätt den bästa månaden på hela året då min födelsedag infaller! Det blev en massa movienights och spelkvällar at my place med hela gänget.. En hel del shopping dagar och bara en massa sommarmys med sena kvällar ute på verandan, glass och en massa bad och vänner! Bättre kan det faktiskt inte bli. Tove fyllde år vilket firades med en fika då jag och Anncha överraskande Givetvis firade vi min födelsedag också med det vanliga gänget, en massa alkohol och en hel del skratt hemma hos Lorr och Niklas!

September: Pink Party! Blev ett rosa party i min ära då det skulle firas att jag fyllde år. Hade det hur bra som helst och jelly shotsen var en succe.. Eller iallafall för min del då jag åt en hel del av dom :) Sen blev det en lugn månad för min del då jag opererade mig och var sjukskriven i två veckor. Ganska skönt efter en fartfylld sommar.

Oktober: Högskoleprov och en hel del pluggande. Dock lönade det sig då det faktiskt gick riktigt bra på provet! Annars var det en rätt lugn månad med en massa middagar med vännerna, utekvällar där det ibland dracks alldeles för mycket shots och för lite vatten.. Hann med en hel del nya nagelkreationer vilket alltid är lika kul!

November: Haha jag säger bara White Horse och Magget med Anncha näst intill varje helg! Kanske inte låter så kul i era öron men jag lovar att det finns minnen för livet att hämta där!! Lillasyster hann med att fylla år också, vilket självklart firades med Thaimat a'la Carro and Anne style med familjen! Tjejmingel på Fabben med Pernilla och Anncha där jag hittade den BÄSTA suntan sprayen ever. Vi hann äve med Tomtenatta då vi shoppade loss och myste fram till elva snåret med alla tjejer.Provade även på hur det kändes att ha Rosa hår men nu i efterhand inser jag att det bara var en fas som vi inte skall återvända till! Jag, Bello och Pernilla hade den bästa shoppingdagen någonsin då vi åkte land och rike runt under en hel dag.. Kan det bli bättre?!

December: A tripp down memory lane då det blev en Backstreet boys konsert med Bello. Så jäkla roligt att få känna sig som fjorton igen och bara sjunga med och skratta med en av det bästa i mitt liv. Sen blev det dags för den årliga vinterkryssen som också var riktigt kalas! Så har vi ju adventsfrukosten med hela familjen och vännerna, julmarknader, själva julen, och snart nyår!

Mitt år har varit ett av det bästa med både nya och gamla ansikten som förgyllt min vardag.. Har sett så mycket nya ställen, har utvecklats så otroligt mycket och jag känner mig väldigt bekväm i den person jag är och vad jag vill göra med mitt liv. Hoppas på att nästa år kommer bli lika bra som detta.. Vilket jag tror då det redan är inplanerat flera resor.. Sälen med Bello, London med Maria, Spanien med familjen och sist men inte minst Thailand med Pernilla och familjen Falkered.. Kan det bli annat än ett bra år?!

Gott nytt år!!


0 Era tankar: