29 december 2009

People like judging but try turning it on yourself..

Ibland slår det en bara...

Det var längesedan jag ödslade dig en tanke..
Längesedan men ändå känns det som det var igår.
Vad fick mig att inse?
Eller lurar jag fortfarande mig själv med tanken om att det äntligen är ett passerat kapitel?

Kanske lurar jag mig själv, men för en gångs skull så tror jag att jag äntligen har insett att det du har att komma med inte längre räcker till, inte längre är något som jag vill ha.

Känner mig gladare än vad jag varit på länge..
Känner att äntligen är jag på rätt spår igen..

Finns människor i mitt liv som får mig att må bra,
får mig att skratta och le mest hela tiden.

Sen finns det de människor som kanske inte alltid är bra för mig men av någon anledning vill jag inte inse det då det faktiskt får mig att må bra, känna mig speciell, känna mig önskvärd.

Så jag ber ingen att förstå det val jag väljer att göra, men respektera att det är mitt liv och inte någon annans. Sluta upp med att försöka få mig att må dåligt för saker som ni själva ångrar att ni gjort, att ta upp saker som tillhör det förflutna och sluta upp med att döma.. Vänd istället spegeln åt er själva och berätta för mig om ni känner er nöjda med vad ni ser?! Har ni alltid gjort det klokaste av val, alltid tänkt smart och aldrig haft människor i era liv som ni vetat har varit fel men det har ändå fått stanna då det finns något hos dessa människor som får er att må lite bättre..

Stop judging other people and take a deep look inside yourself instead..

0 Era tankar: