20 oktober 2009

Don't flaunt your weakness..

Jag har alltid varit väldigt öppen med vem jag är och berättar det mesta om mig själv ifall du frågar. Men det finns vissa saker som väldigt få människor vet om mig.. Varför? Jo för att dessa saker/personer är mina svagheter, det kan användas emot mig.

Jag visar dom inte just därför att jag är rädd för att bli sårad, rädd för att bli exploaterad när det kanske handlar om väldigt privata saker.

Men vad händer om den största svagheten i ditt liv används emot dig? När en person vet hur man ska kunna manipulera mig och vet vilka knappar man ska trycka på. Jo då är jag helt plötsligt inte den personen jag vill vara.

Alla har vi våran akilleshäl, dock har inte alla öppnat upp sig om vad som får just dig att gå emot vad du står för, få dig att bryta mot de oskrivna reglerna, få dig att bli en sämre människa.

Jag har sådana svagheter, dock är det inte många som vet vilka det är men det krävs bara en för att manipulera mig och få mig att inte se klart. Ska man ångra att man sa nått?

2 Era tankar:

Emma sa...

ångra ingenting du inte kan ändra, ta bara lärdom ifrån det, Puss o Kraam emma

Cali sa...

Tack gumman! :) pusss