26 oktober 2009

On lockdown with M..

Det har varit en fullspäckad dag med jobb som faktiskt gick jäkligt bra fast jag fick stå och skura kakel i ca en timme för att få väggen ren.

Efter jobbet mötte jag upp Pernilla för en kaffe på Hästen.. eller i mitt fall mineral vatten då kaffe är bland det värsta jag vet. Satt där och pratade en stund med henne och Sara som jobbade samt S syrra och några av hennes kompisar. Riktigt trevligt.

Runt fem packade jag ihop mig och gick över till Maria. Vi bestämde oss för att äta ute vilket resulterade i Fame då vi alltid annars äter på Hästen eller Tiger. Big mistake kan man ju i efterhand tycka då maten faktiskt inte var så god som jag minns den. Nästa gång blir det en pasta Roma på Hästen det kan jag ju lova. Men Toast skagen som vi åt till förrätt var riktigt god!!

Proppmätta som vi blev gick vi över till kondis för en Te och en Latte to go. Givetvis kan ju jag inte hålla tyst vilket resulterade ett samtal med chefen om varför jag helt plötsligt var sur på honom. Detta slutade i tårar från min sida då jag alltid lyckas gråta när jag är förbannad. Kan bero på att jag hatar konflikter.. Men det löste sig och jag fick svar på några av mina frågor!

Då tårarna var torkade bar det av hem till Maria för ett Hills Maraton och sedan var det dags att börja bege sig hemåt. Maria följde med mig ut för att röka och givetvis har hon med sig fel nycklar. Tack vare Jocke fixade vi tillslut Marias grannes nummer så han var vänlig nog att komma ner och öppna porten till oss. Då min buss var missad för längesedan var M snäll nog och skjutsade hem mig.

Så nu är jag äntligen hemma och ska sova. Är sjukt trött och huvudet bultar som aldrig förr, dock har det varit på G hela dagen men hade faktiskt ingen lust att gå hem och vila efter jobbet. Det var värt lite huvudvärk när man får umgås med några av det bästa.

Sleep tight!

0 Era tankar: