13 oktober 2009

You put words to my thoughts...

Ligger i sängen och försöker sova. Är trött men ändå somnar jag inte. Kan bero på allt som snurrar runt i huvudet på mig, både det positiva och negativa. Dock är det nog mest positivt som cirkulerar där just nu vilket känns riktigt bra. Jag känner mig riktigt bra.

Känner att jag är på rätt spår igen. Känner mig redo för det okända, för att upptäcka nya saker för att växa. Har suttit fast i gamla hjulspår alldeles för länge och konstigt nog var det den mest otippade personen i min närhet som hjälpte mig att ta tag i mitt liv, hitta modet att våga drömma igen, våga mig på en chansning.

Kanske behövde jag höra dig säga att du älskar mig, att du alltid kommer att stå bakom mig och finnas där vart än våra liv tar oss. Kanske var det osäkerheten och rädslan att ensam våga chansa som höll mig tillbaka.. Men nu vet jag att jag inte är ensam, att du alltid kommer att finnas där. Ingen annan kommer någonsin att förstå exakt hur jag känner mig men på något sätt satte du ord på mina tankar.

Jag är redo,
Redo för det outforskade,
Redo för nya tag, nya hjulspår, nya mål, nya drömmar.

0 Era tankar: