03 mars 2009

Citodon is the new drug..

Äntligen hemma, har suttit på akuten med Maria sen halv fem idag. Det tog ett tag men nu är vi åtminstonde säkra på att M inte har vare sig någon fraktur i rygg, nacke eller tumme, eller en tumör i ryggen. De sistnämnda är något M fick för sig då Mc Turk fick ett samtal om en cancer patient han hade.

Det blev rätt många timmar sittandes på hårda stolar men som det uppfinningsrika människor jag och M är hittade vi på saker att sysselsätta oss med. Vi tjuvlyssnade på vad det andra patienterna och läkarna pratade om i det andra båsen, döpte om personalstaben på sjukhuset, så vi har minsann träffat både Mc Turk, Mc Guardian, Mc Child och en B kopia med lite större näsa som även var vaktmästaren på bygget.

Vi har även listat ut att Danderyds sjukhus måste vara sponsrat av Citodon då alla som klev in genom dörrarna på Ortopedakuten fick recept på denna tablett. Kollade på mitt första avsnitt någonsin av Andra avenyn, inte min grej kan jag ju säga (sorry P). Åt någon äcklig sallad från pressbyrån som knappt gick ner. Hittade en ny leksak (läs plasthandskar) som jag gjorde om till klor som attackerade mig.

Maria fick åka ner till röntgen liggandes på en säng som kördes av vaktmästaren, för det såg tydligen bättre ut om man kom ner dit liggandes i en säng.. Hmm lite märkligt måste jag ju säga.

Ja det är ungefär det vi har sysslat med, försök slå det om ni kan!!

0 Era tankar: