19 mars 2009

Läkarhandskar och pipande påskägg..

Det var påskpyntning på agendan när jag kom till jobbet, då jag inte är speciellt fantasifull vad gäller skyltning så fick Emmy med hjälp av Jenny ta hand om den biten. Jag stod i kassan och la mig i deras jobb så fort jag fick chansen.

J försökte köra iväg mig och tyckte att eftersom jag avsagt mig skyltningen fick jag inte ha några åsikter. Jag höll tyst ett tag men då E hade radat upp alla kycklingar på rad längst med väggen var jag tvungen att bryta in.

E hade inte ens märkt att hon gjort detta, det slutade med att alla tre började as garva och det hela fick fixas till. Vi hittade även ett par hemma sydda påskägg som hade en pipgrej inuti, det blev en jäkla massa pipande och jämförelser med vad ljudet påminde om. J jämförde med Monsters Inc men själv tyckte jag att det lät som fiskmåsarna i Hitta Nemo som flyger runt och kraxar Mine mine mine...

J kom med frågan varför jag alltid har en handske på mig på höger hand, mitt svar blev lite felformulerat så nu får jag stå ut med hennes skämt om mig och gummihandsken. Svaret jag gav henne var " Men det blir lättare så, då jag pillar och tar på allt hela tiden" Det jag menade var ju givetvis att jag fixar iordning på bläcken, plockar ihop och fyller på. Dessutom är det lättare med handsken på då jag tar kunder, slipper hålla på med tängerna eller vaxpapprerna.

Allt som allt en kul dag på jobbet med kycklingar och gummihandskar.

0 Era tankar: