20 mars 2009

Time for letting go..

Ligger här i sängen och funderar, tanken var att jag skulle sova länge idag men vaknade runt åtta och kunde inte somna om. Finns inte så mycket att göra så här på morgonkvisten förutom att låta tanken vandra dit tanken vill.

Ibland undrar jag om tanken är knäpp, den börjar fundera på en sak men sen byter den fort som bara den till en annan. Vissa tankar är glada andra sorgligare. Vissa saker är minnen andra är drömmar.

Kommer inte direkt fram till något, men det är inte heller meningen. Alla minnen både de bra och de mindre bra är händelser, människor, saker som har gjort mig till den jag är. Alla rivna murar som sedan byggs upp igen efter varje svek, alla människor som finns där och aldrig skulle vända ryggen till, de har format mig gjort mig till den Carro ni känner idag.

Men formen är inte klar än, de är ständigt i rörelse, ständigt på förändringens väg. Man faller för att sen kunna ställa sig upp och säga att man lärt sig något. Man försöker alltid att bli bättre, uppnå perfektion men få lyckas. Men vad är då perfektion? Det är en definition om vad andra människor tycker, tänker, känner. Man ska försöka vara det bästa jaget man kan, mer kan man inte göra.

And this heartbreak world
Of just imagine
With its tired talk of better days
And this heartbreak world
Where nothing matters

Come on lets make this dream that's barely half awake come true



0 Era tankar: