21 mars 2009

Preparation makes it easier..


Snacksen, tidningarna och allt annat småplock som man ska ha på en flygresa är nerpackat. Några små grejer kvar som pappa ska tvätta annars är jag helt klar, till och med passet är nerpackat i handbaggaget.

Då godis är bannlyst för min del, blev det istället nötter, pumpafrön och solrosfrön som jag tänkte frossa i. Maria tror inte att jag kommer lyckas hålla mig ifrån godis när jag kliver in i en matbutik i London, men jag ska allt visa henne. Faktiskt så är jag inte ens sugen på sådant just nu när solen skiner utanför.

Jag är sån, lite knäpp! Så fort solen visar sig blir jag sugen på sallader i alla dess slag med mozzarella, machesallad, groddar, soltorkade tomater, svarta oliver, majs, solrosskott, spenat, gurka, färska tomater och allt annat gott man kan ha i dränkt i citron och lite olivolja, MUMS! Även frukter är något jag känner sug efter när solen skiner. Melon, jordgubbar, hallon, björnbär, mango, päron, physalis och kiwi.

Kanske fattar min kropp att det är dags att tänka på beach säsongen, jag vet inte men det är så jag fungerar. Men nu ska jag försöka mig på att göra egen thaimat. De ska bli en grönsaksfest i wokpannan med endast färska grönsaker, lite kyckling och ostronsås i massor.

Förmodligen kommer jag att bli besviken då jag tror att det kommer att bli lika gott som Tigers mat. Men man måste ju våga försöka annars vet jag ju aldrig om jag kanske också kan.

0 Era tankar: