15 augusti 2009

Breakfast time with Little S..

HAr legat i sängen hela morgonen och bara beundrat min mobil.. Knäpp jag vet men jag måste ju lära mig vart allt finns annars kan jag ju inte utnyttja det telefonen har att erbjuda tilll fullo.

Gårdagskvällen blev low key med det bästa. Ner en sväng till hästen och sen gick vi hem till Lorr igen för lite nattfilm. Vi såg Dirty Dancing 2. En riktigt mysig film fast med politiska problem. Filmen utspelar sig i Kuba under presidenten Batistas styre. Batista dödade alla som inte tänkte som han. Kubanerna vill ha ett fritt land där fritänkande är något självklart inte bara något man hör om.

I DD2 flyttar en amerikansk familj till Kuba för att jobba på ett amerikanskt företag stationerat i Kuba. Dottern i familjen blir kär i en kubansk kille som även jobbar på hotellet som servitör. De börjar dansa och sedan tävla i Latinamerikansk Ballroomdancing och blir sedan kära. Men när President Batista flyr landet är revolutionen ett faktum. Alla utländska medborgare måste lämna landet och det två vet att det kommer att skiljas åt.. Men inte förens det dansat en sista dans.

0 Era tankar: