04 augusti 2009

Me love the scary movies..


Hemkommen från en underbart läskig kväll hos Lorr där skriken hördes i säkert fyra timmar då vi såg två skräckfilmer som helt enkelt skrämde livet ur oss.

Efter jobbet gick jag och Pernilla hem till Lorr och Niklas för att invänta resten av sällskapet för kvällen. Därefter begav vi oss ner till Hästen för att köpa med oss middag. Då jag inte kunde bestämma mig blev det en toast skagen och Pasta Roma. Underbart gott men toasten får bli lunch imorgon då jag inte orkade äta upp hela.

Efter middagen satte vi på film nummer ett och därefter film nummer två. Lorr och Anncha som definitivt inte tål rysare satt och skrattade oss pratade under bägge filmerna, och ett tag där trodde jag inte att A skulle palla att se klart film nummer två.

Egentligen är det konstigt att man gillar att se på rysare då man verkligen sitter som på nålar och skriker och hoppar till under hela filmen. Jag är dessutom livrädd för ögon, alltså närbilder eller uppspärrade.. egentligen alla former av ögon. Så jag sitter och blundar så fort det zoomas in på ansiktet.

Har blivit movienight two days in a row då gårdagskvällen spenderades hemma hos mig med Pernilla och Anncha. Fast då var det komedi som gällde med Zac Efron, 17 Again en riktigt bra film som jag kan rekommendera då man inte slutar skratta.

Innan movienighten igår var det middag med hela familjen då även min moster hade hittat hit. riktigt mysigt avslut på helgen måste jag säga, speciellt då planerna för söndagen slet sig lite då regent började falla när vi var på väg till Rosersberg för lite bad och sol. Till och med mat hade vi hunnit köpa men det fick vi äta upp sittandes på min altan med regnet smattrandes på taket.

Men nu är det dags för sängen då jag är riktigt trött och huvudvärken är ett faktum efter pastan jag åt. Hmm inte lätt alla gånger.

Sleep tight my friends

0 Era tankar: