16 augusti 2009

From B-Party to Deep talk and thoughts..

Gårdagskvällen var riktigt mysig! Prat om allt mellan himmel och jord, god mat och ännu bättre sällskap. Annelie blev väldigt glad för Hello Kitty sakerna och boken hon fick, (Måste få låna boken efter dig) och jag hoppas att hon hade lika trevligt som jag hade det. Mysfaktorn var på topp och Greta som sprang runt och skällde och hade sig slocknade tillslut inburradd i en filt i mitt knä.. Lilla sötnosen! Man fick även träffa Annelies andra hälft och måste säga att han var riktigt trevlig A! Tack för en trevlig kväll vännen!

Efter kalaset åkte jag och Maria hem till mig och satt och snackade i säkert två, tre timmar om allt skitsnack och negativiteten som finns bland många i våran omgivning. Orkar inte med en massa drama, thats not who i am! Men tydligen finns det människor som lever för just detta drama och man blir så trött.

Man kan inte alltid vara på topp, alltid känna att livet är precis det man vill att det ska vara. Men med negativa tankar blir det bara ännu sämre. Försök tänka positivt, se på det bra istället för det dåliga. Lär dig uppskatta det du har framför näsan på dig istället för att älta om allt som en gång gick fel.. För en dag när du tittar upp kommer du ha förlorat det som betyder mest för dig, den lilla ljusstrimma av hopp som visade slutet av tunneln. Så sluta gräv ner dig i det förflutna och hur det påverkar dig idag. Lev istället så bra du bara kan och njut av att ha människor omkring dig som faktiskt bryr sig, som skulle gå över eld för din skull.

Jag säger inte att jag aldrig har en dålig dag, att jag aldrig ser tillbaka och undrar hur allt skulle ha varit om jag handlat annorlunda. Men nu är det helt enkelt så att man kan inte gå tillbaka, man kan inte vrida tillbaka tiden. Allt vi gör har konsekvenser.. Men va fan om man inte tänker positivt så går man tillslut under.

När det inte går att hålla leendet på läpparna, när det inte går att fortsätta tänka positivt.. Tänk på hur många fler människor som har det värre än dig, på hur många som inte har någonstans att sova, inga kläder, ingen mat, inget hem.. Kanske till och med ingen familj..

Jag väljer att se den ljusa sidan äv världen, det positiva istället för det negativa, skratten istället för gråten.. Jag väljer att leva istället för att tyna bort. Det är inte alltid lätt men jag har min familj och mina udnerbara vänner som hjälper mig att skratta, hjälper mig att le..

Allt är vad man gör det till... Gör livet en resa med många leenden och mycket kärlek så kommer du se att livet har många saker som faktiskt är bra ibland riktigt toppen!

0 Era tankar: