06 augusti 2009

New do, New me!


Tog en stund att bestämma men tillslut blev valet precis det jag hade hoppats på, Sigtuna! Så underbart mysigt där. Vi hämtade upp Anncha och Carro och sen bar det av. Först en promenad längst vattnet, fika på Tant Brun som är ett måste när man befinner sig i Sigtuna, och sedan lite strosandes i butiker.

Inhandlade Choklad klubbor till Niklas, två olika sorter ena på mörkchoklad och den andra på vitchoklad. Dessa klubbor kan du äta som de är eller doppa i kaffet, teet, Varmchoklad eller Varm mjölk. Något jag kände passade honom som handen i handsken då alla varma drycker intas med tio kilo socker i hans värd.

Sen köpte jag två böcker, en till Lorr som handlade om Vänskap som var jätte gulligt illustrerad med både text och bilder som jag vet att hon kommer att älska! Och en till mig som jag har velat läsa jätte länge.. Vänner till döds skriven av en av mina favorit författarinnor Nora Roberts. Hittade även en bok serie på 7 volymer som jag jätte gärna vill ha Folksagor. Får väl bli nästa månad eller önska mig i födelsedagspresent kanske (Hint Hint).

Efter Sigtuna bar det av till centrum för inköp av hårfärg, vax och tillbehör. Min vanliga hårfärg fanns inte så det blev en lite mörkare... eller snarare mycket mörkare. Men fint blev det! Sen fick jag håret klippt så nu är luggen tillbaka.. som jag har saknat den! När detta var klart vaxade jag Pernillas ben. Riktigt kul när det inte är jag som ligger och lider men jag gillar att göra saker där man ser resultat och det gör man med vaxning.

Åt middag med hela familjen samlad förutom Annelie som var upptagen på annat håll. Dock blev det en snabbmiddag då Mamma, Pappa och Lorr skulle jobba natt . Men Niklas stannade kvar och lite senare kikade även Samuel förbi en stund. Det blev lite spelandes och snackandes.

Allt som allt en riktigt mysig och underbar dag i solen med vänner och en ny Hairdoo! Me like! Men nu blir det lite läsning av den nyinköpta boken och sen sängen.. Som jag längtar!

0 Era tankar: