05 augusti 2009

Here we go...

Ännu en jobbdag avslutad och semestern närmar sig med stormsteg.. Även min födelsedag som jag ännu inte har någon aning om hur jag ska fira. Det enda jag vet med säkerhet är att det ska drickas Strawberry Daiquiris och shotas för fullt.

Nu bär det av mot antingen Sigtuna för en fika och promenad i värmen eller så blir det bad i Rosersberg. Får se vad det andra bestämmer sig för. Ska bli skönt att komma ut lite då jag varit inomhus hela dagen.

Har mest stått och funderat på jobbet idag då det inte fanns så mycket att göra. Det finns så mycket saker i mitt liv som gått så fel på senaste. Relationer, mig själv huvudvärken. Men mest relationerna till vissa människor som har visats sig vara något annat än vad jag trodde från början. Saker som har sagts som faktiskt har sårat ända in i själen fast det kanske inte verkat så..

Är trött på att bli missförstådd och tagen förgiven, trött på att man inte kan ha flera vänner utan att någon känner sig utanför eller inte medbjuden. De som står mig närmast är alltid bjudna. The more the merrier! Men tyvärr är det nog bara jag som tycker så i min umgängeskrets då det alltid ska vara två och två eller bara vissa som får vara med.

Kanske är inte jag en vän för er om man ska smussla om att man ska umgås för att slippa bjuda in eller inte kan ta om jag ibland inte orkar fast vi kanske hade planer. Givetvis kan det vara kul ibland att bara vara några få "utvalda" men det hamnar alltid på mig att säga nej till de som frågar. Hur säger man till en vän att man inte vill ha med dom just den dagen utan att säga varför?

Jag är banne mig inte perfekt men det är den jag är!

0 Era tankar: