05 maj 2009

Firealarms brings some real firehazards..

Galen dag på jobbet idag! Lyckades sabba min rygg så nu ligger jag här och kan knappt röra mig. Vet inte riktigt hur, kan ha varit när jag lyfte 180 ton apelsiner idag då jag hörde ryggen knaka till på ett suspekt sett.

Men i övrigt var det en händelserik dag då brandlarmet började tjuta vid lunch. Jag och Emmy tittade på varandra och började undra om vi kanske skulle utrymma lokalen då Emil kommer springandes från Fame. Tydligen hade Abbe lyckats sätta igång larmet när han skulle "Testa" om knappen funkade.

Detta ledde till ca 1 timmes tjutande utan stopp. Höll verkligen på att bli galen speciellt när man befann sig inne i bageriet där det lät som värst. Så jag tog en rökpaus och passade på att tjuvtitta lite på brandmännen som dök upp, tyvärr var det inga hunkar där inte, utan snarare gamla gubbar.

När larmet hade stängts av fick vi en tillsägelse av hyresvärden om att soprummet skulle städas då varken vi, kulturhuset eller Fame är speciellt duktiga på att stänga påsarna utan mest bara slänger in dom i containern. Tanken var att en från varje ställe skulle hjälpa till men det slutade med att det bara var jag Emil och Abbe där ute.

Jag tittade mest på, men jag lyckades sopa golvet lite, Abbe gav upp efter tio minuter med orden "Du och Emil klarar det här galant utan mig" Så han flydde scenen. Emil däremot blev värsta överambitiös och började skrubba väggar och golv med svampen i ena handen och en hink med vatten och rengöringsmedel i andra.

Så tillslut stod jag mest och tittade på då jag definitivt inte ville bli blöt och förstöra mina Converse. Det blev alltså E som fick göra det mesta av jobbet men han verkade rätt nöjd med det.

Vi tre tiden gav jag upp då jag egentligen hade slutat halvtre men stannat en extra halvtimme för att försöka bli klar. Styrde min kosa hem och la mig i sängen då ryggen värkte som bara den.

Så nu ligger jag här, okapabel till att förflytta mig och har super ont. Det blir nog ringa och sjukanmäla sig imorgon om värken inte blir bättre under natten.

Men nu ska jag sätta igång ANTM och vila min stackars rygg.

Have it Good!

0 Era tankar: