25 maj 2009

Its not a flaw worth flaunting..

Måndag morgon igen, eller ja snarare förmiddag. Det är början på en ny vecka och om vädret håller i sig verkar det bli en varm sommar vecka.

Längtar ut i solen, vill sätta mig på altanen och läsa en riktigt bra bok. Inget jobb för mig då huvudet värker och illamåendet sitter i.

Men kanske vågar jag mig ut i solen om jag tar på ett par riktigt mörka glasögon. Ska prova det tror jag då man känner sig instängd när solen kikar fram och man inte njuter av den.

Annars har det mest blivit fundera idag då man ligger här i mörkret. Varför finns det människor som hela tiden måste hävda vad det har uppnått och vad det har gjort?!

Jag menar inte att man inte ska vara stolt över sina bedrifter utan mer varför man känner att man måste berätta om dom HELA tiden.. Jag tror att ju mer man försöker bygga upp en perfekt bild av sitt liv, så är det något som inte stämmer.

Är det ett försvar kanske?! Ett försvar mot världen och deras åsikter eller ett försvar mot rädslan att man inte duger, att man inte har uppnått tillräckligt?!

Sluta försöka så mycket, för i slutändan är det lättare att se igenom försvaret än vad du tror. Man måste inte alltid vara perfekt you now!

0 Era tankar: