31 maj 2009

Jamaican me Crazy!!

Då är vi äntligen ikapp i dagarna! Idag vaknade jag runt elva tiden av mess från Anncha och Maria. Planen var att vi skulle sola och grilla lite på Hammarbyängen.

Men då M inte kunde blev det jag och A som drog oss ut i solen. Vi gick och köpte lite frukt och laddade upp med vatten och la oss på ängen. Dock pallade vi inte mer än en timme då värmen var alldeles för påtaglig.

Så vi bestämde oss för att dra hem till mig för lite grillning med familjen och lite chilltime på altanen. Vi åkte till Ica för att handla lite grejer som saknades och sen hemmåt för att påbörja maten.

Väl hemma tog latheten över så det slutade med att vi satte oss på altanen och spelade lite TP och kort, så maten fick vänta.

Runt fem tiden började magarna kurra så upp och fixa iordning allt. Anncha och jag lyckades faktiskt väldigt bra med både köttet och potatisen och Annelie gjorde en killersallad. Efter maten fick vi med oss Annelie och Charlie på ett till parti TP och mycket skratt och snack.

Vi satt kvar en bra stund till myggorna började tugga på oss. Då bestämde vi oss för att flytta upp till terassen där myggen är mindre påtagliga och solen fortfarande sken. Vi laddade upp med den nya glassen från Ben & Jerrys, Jamaican me Crazy och bara myste.

Glassen var riktigt jäkla god måste jag säga. Kommer förmodligen att inhandlas ofta! Det är Ananassorbet med ananas bitar och Passionsfruktsrippel. Hur gott som helst en varm sommardag, då glassen är riktigt svalkande och läskande.

Men efter glassen var det dags att säga Hej då till Anncha och Hej till sängen. Fixade iordning mig och bäddade ner mig men då ringde Pernilla och frågade vad jag hade för mig. Har inte hunnit träffa henne på hela helgen då hon jobbat så hon kom förbi och vi satte oss utanför och pratade en lång stund.

Men nu är det dags att sova på riktigt då ögonlocken känns tunga och tröttheten börjar kännas i kroppen.

Har haft en underbar helg och längtar redan tills nästa fredag då det roliga börjar på nytt!

Har verkligen saknat att umgås med dig A! Har verkligen haft en toppen dag!

Sleep tight!

0 Era tankar: