10 maj 2009

So much time, and yet so little..

Jaha idag har man då åstadkommit noll. Har mest legat i sängen hela dagen och kollat på gamla serier. Borde egentligen ha städat och rensat ut sådant som inte används längre, men hade varken ork eller lust.

Min mormor är här på besök så det blev middag med familjen, vilket gjorde att jag inte kunde åka med hem till Annelie. Men nästa lördag blir det Food Saturday då det ska ätas, drickas, kolla på Eurovision och sen ätas lite till.

Matchen igår var en stor besvikelse då Sverige definitivt inte spelade sitt bästa spel. Kanada vann med stora marginaler. Detta betyder ju då att vi endast har chans att komma trea eller fyra. Så imorgon blir det ännu en hockey match då Sverige spelar mot Usa om tredje platsen. Sen måste man ju givetvis se finalen mellan Kanada - Ryssland senare på kvällen. Så det blir en kväll fylld med hockey och familjemiddag.

Ryggen har däremot förbättrats avsevärt och gör nu endast ont när jag böjer mig ner eller lyfter något tungt. Men detta är något jag kan undvika så på bättringsvägen tänker jag stanna.

Men nu är det dags att sova, känner att både jag och datan behöver vila, dessutom är jag alldeles för irriterad för att bara sitta här och kolla serier. Skulle ha träffat grabbarna men de åkte utan mig och hörde inte av sig förens det redan var installerade och på plats.

Däremot ringde Abbe och ville försöka få med mig ner till Magget då åtminstone dom ville umgås med mig denna lördagkväll. Tyvärr kände jag mig inte alls sugen eller speciellt tillfixad för att dra ut och "ränna" på stan, så jag tackade nej till hans förslag om att skicka en taxi för att hämta mig.

So i hope your saturday was better than mine!

0 Era tankar: