31 maj 2009

Kairo, Basket and a movie..

Lördagen bjöd på solsken och värme, så det blev åka ner till Kairo med glass och jordgubbar med Niklas och Samuel. Riktigt skönt att bara sitta och njuta av värmen och goda vänners sällskap.

Därefter åkte vi förbi affären och köpte lite kött och annat till en riktig grillkväll. Väl hemma satte vi oss i solen och spelade lite kort och snackade om sommaren och semestern som snart är här.

Runt sex tiden var det dags att börja med middagen. Niklas blev grillansvarig, Samuel ansvarade för potatisen och jag var alltiallo. Annelie och Charlie joinade vilket var riktigt kul! Maten blev riktigt god och vi satt kvar väldigt länge och bara njöt!

Efter maten spelade vi lite Tp och inväntade Manges arrival. Vi bestämde oss för att spela lite basket (21) så vi åkte iväg till basketplanen vid Södervik och spelade. Ställningen var väldigt jämn och jag var riktigt stolt över mig själv då jag faktiskt var riktigt duktig!

Dock kunde jag inte hämta bollen själv pga foten så grabbarna ställde snällt upp och sprang efter bollen när den försvann alldeles för långt bort.

Runt halv två ringde Lorr då hon slutat jobba, så vi åkte hem och joinade henne framför tvn och tittade på lite Jurassic Park. Riktigt bra film som jag inte sett på evigheter. Men runt halv fem tiden väckte Samuel mig och det var dags att åka hem.

0 Era tankar: