06 maj 2009

When did we get so busy?!

Det bästa jag vet är att sitta hemma i soffan med datan i knät och bara ta de lugnt i min ensamhet, kanske blippa lite på tvn och varva me lite läsning. De stunderna, mina stunder är något jag värdesätter högt. Jag menar inte att jag vill vara i min ensamhet hela tiden men någongång ibland behövr jag det andrummet, den friheten att göra precis vad jag vill en hel kväll utan att behöva rätta mig efter någon annan.

Men på senaste tiden har dagarna varit uppbokade till max och det finns alltid något jag ska göra, träffa familjen, en vän, jobbgrej, middagar födelsedagsfest osv.

Så min fråga är, när blev jag så upptagen?! Det är inte så att jag har några jäkla business meetings eller dylikt så varför hittar jag då inte en enda stund för mig själv? Jag har knappt tid med en movienight längre, så känns det iallafall.

Dock hade jag en lonely evening igår som bara var för mig själv, men det är inte lika kul när du ligger halvt handikappad i sägen och varenda rörelse du gör känns som tortyr. Känner mig lite bättre idag, men fortfarande är smärtan stundvis olidlig.

Något som även är väldigt irriterande är att folk har frågat mig hela dagen va gör du? Vad har du gjort? Snälla missade ni memot där jag sa att jag inte kan röra mig?! Sluta fråga!! En gång is enough, men när man har frågat de typ 3 gånger under ett samtal och svaret alltid blir "Ne ligger bara här kan knappt röra mig" då undrar jag verkligen varför ni fortsätter fråga.

Men nu ska jag återgå till min vågräta position och kanske följa Marias tips och kolla på någon gammal bra serie.

0 Era tankar: