14 maj 2009

You make it sooo hard..

Det är inte alltid lätt när man vill hjälpa någon men den människan bara stänger en ute.
Det är inte alltid lätt att försöka bevisa att jag finns här och att det du säger till mig stannar mellan oss.

Det är inte lätt att riva murarna omkring dig när du har en hel arme som lägger tio tegelstenar medans jag bara lyckats vicka lite på en.

Vad mer kan jag göra? Försöker på alla sätt jag kan men det verkar inte räcka!
Kan inte hjälpa dig om du inte vill bli hjälpt.
Kan inte tvinga dig att släppa in mig och du vill stanna i din gömma.

Men ser du inte att du sårar mig varje gång du stänger mig ute,.
Du får mig att känna mig värdelös, som att jag inte räcker till eller ens har försökt tillräckligt.
Men tror verkligen att jag har gjort allt jag kan, så nu är det upp till dig!

Varför färdas genom livet ensam?! Livet går ut på att ta chanser! Satsa högt för att stort. Klart du kommer att falla, bli sviken, och få ditt hjärta krossat men sen ta dig samman igen och plåstra ihop delarna.. Men det är det som gör oss starkare som människor, formar oss till de personer vi är och kommer att bli.

Livet är en resa, missa den inte genom att gömma dig!

0 Era tankar: