11 april 2009

Faboluous day..

Dagen började kanske inte riktigt kanon, då man gick upp halv sju och stressade till jobbet. Men väl där var det lugnt, inte mycket folk och det som lämnade sina hus denna påskafton var på glatt humör och inte alls omständliga som folk brukar vara.

Efter jobbet fick jag en smärre chock när jag klev utanför den luftkonditionerade byggnad jag varit instängd i hela dagen. Det är ju sommar väder ute!! Av med skinnjackan på med solglasögonen och en glass i handen väntandes på pappa i solen.

Väl hemma drog jag fram solstolen från garaget och bänkade mig på uppfarten då baksidan inte hade någon sol längre. Och där låg jag kvar i några timmar med musiken på högsta volym och en bra bok i handen.

Sen blev det grillning med familjen och nu ligger jag här och måste ta mig upp och börja fixa mig. Ikväll blir det förfest hos Anncha och sen blir det fabben. Måste ju utnyttja att Lorr är ledig för en gångs skull då hon annars jobbar varje helg.

Hade hoppats på att Maria skulle följt med då det var längesen vi var ute tillsammans och att Pernilla skulle varit hemma nu när det är så fint väder. Hon är alltid på att göra något och vill utnyttja dagarna till fullo precis som mig. Men vi får ta en piknick vid Arlanda när hon kommer hem, kanske också grillkväll, då det alltid pratas om att vi alla ska fixa en men det aldrig blir av.

Dags att samla alla och hitta på något snart, känner att många har hållt sig borta allt för länge och att vissa dragit sig tillbaka alldeles för mycket på senaste..
Livet ska levas inte slösas bort på att sitta hemma och sura och vara grinig. Som P alltid säger: Man får rynkor om man oroar sig och är sur och grinig hela tiden. Vi är för unga och snygga för rynkor enligt min mening.

Embrace life and live like everyday could be your last!
(Kanske borde lyssna på mina egna råd lite oftare)

0 Era tankar: