22 april 2009

Sometimes i wonder...

Känner ni någonsin att ni är helt ensamma?!
Att det inte skulle spela någon roll om man flyttade härifrån?
Egentligen så skulle de människor som verkligen betyder något finnas kvar ändå..
De vänner som bryr sig, frågar hur du mår och faktiskt tar sig tiden att visa att du visst betyder något att du är viktig för dom.

Vet att dom människor som står mig närmast, de som hjälper mig när jag faller och plockar ihop bitarna när man krossats alltid kommer att finnas där.
Men vissa som man kanske tror står en nära kanske egentligen inte bryr sig så mycket som man skulle vilja tro. Kanske ödslar jag min tid med att bry mig, oroa mig och inkludera dessa människor i mitt liv.

Människor växer ifrån varandra, det är så livet funkar. Vissa hittar ibland tillbaka till varandra och vissa förblir ett minne av den du brukade vara. Det behöver inte vara någons fel utan handlar mer om livets gång och att vi alla har olika drömmar och värderingar.

Drömmar är något som enligt mig är väldigt viktigt. Det är drömmar som får oss att vilja bli bättre, sträva högre och kämpa mer. Låt aldrig någon eller något stå i vägen för det! För om flera år när man sitter och ser tillbaka på sitt liv kommer man istället för att känna att man gjorde allt man bara kunde för att förverkliga sina drömmar, så kommer man att känna ånger.

Man ska aldrig ångra något man gjort, utan istället ångra allt man inte gjorde.

0 Era tankar: