24 april 2009

Stone falling from my heart..

Känns så mycket bättre nu, har sagt det jag ville få sagt, öppnade upp mitt hjärta, mina tankar, känslor och visade min sårbarhet som många kanske tror inte finns där.

Många uppfattar mig som en glad person som sällan är ledsen och ser på livet med en klackspark, och visst det stämmer till en viss del. Men sen har jag ju mina stunder, rätt många av om då osäkerheten får övertaget och känslorna blir för många.

Förut har jag alltid undvikit konflikter av rädsla att inte kunna få fram det jag vill säga. Men på senare tid har jag blivit mycket bättre på att lufta mina tankar och känslor. Har märkt att man faktiskt mår så mycket bättre när man har sagt vad man har att säga.

Är en riktigt känsloperson som blir glad när det går bra för mina vänner och ledsen om det är nere över något. På det har jag ju mina egna problem och ibland känns mitt liv som en känsomässig bergodalbana. Men nu känns det som att jag är på väg upp igen och kan knappt vänta tills imorn då jag ska träffa några av de underbaraste och bara njuta av solen, sällskapet och hockeyn!

0 Era tankar: