03 april 2009

Rödbetskaka och ny hårfärg..

Kvällen blev precis som jag hade hoppats. Pernilla kom över och vi åt middag med familjen. Sen satte vi oss i bilen och åkte och köpte några ingredienser som saknades till bakningen.

Tog oss ett tag att hitta rödbetorna som typ var halvt gömda i butiken, men tillslut fann P dom och vi blev super glada då vi slapp åka vidare till nästa butik på vår jakt efter rödbetorna.

Det blev en snabb visit in i videobutiken där vi hyrde två Wallander filmer och shoppade loss på Anton Berg ägg med marsipan i MUMS säger jag bara! Tjejen skrattade åt oss men vi var nöjda ändå.

Väl hemma blev det bakning för allt vad vi var värda då vi absolut inte ville misslyckas med kakan som jag pratat så länge om. Därefter fick jag genomlida en timmes tortyr då slingorna skulle dras ut i hättan för att kunna blekas och därefter färgas. Fy fan vad ont det gör att dra ut slingorna, det sticker i hårbotten och dras och slits i längderna. Men fint blev det.

Påminner om hårfärgen jag tjatat så länge om, hade den för två somrar sen och varje gång jag tittar på korten tjatar jag om att jag vill återgå till den hårfärgen. Tack vare Pernillas tålamod då jag satt på stolen och skrek och var otrevlig mot allt och alla som bestämde sig för att prata med mig under tortyren har jag äntligen lyckats få rätt färg på håret. Förmodligen kommer jag att vilja ändra på färgen redan om några månader men just nu är jag super nöjd så TACK Miss P.

Men nu är det sängdags för min del, börjar sju imorn och sen tänkte jag försöka mig på en promenad hem från jobbet istället för att snålskjutsa på pappa.

Natti Natti Sleep tight!

0 Era tankar: