23 april 2009

Produktiv morgon indeed..

Dags för frukost, blir nog bacon med ägg och rostat bröd, MUMS! Känner hur det knorrar i magen av hunger. Har varit uppe sen sju, fast jag skulle ha sovmorgon idag. Börjar jobba halv två så det är ingen stress här inte.

Men av någon anledning kunde jag inte sova, utan vaknade och kände mig för första gången på länge rätt tom inombords. Satt och funderade en hel del innan jag somnade igår, och grejen är att du faktiskt inte bryr dig längre, har inte gjort det på ett tag. Så varför bryr då jag mig så mycket?!

Kände att med dessa tankar i huvudet var det dags att sätta igång hjärnans positiva tanketåg, så fram med boken och skriva lite. På bara några sekunder var jag långt härifrån i ett annat liv, en annan plats. Fastnade där i några timmar, en hungern drog mig tillbaka till verkligheten.

Har insett att man inte kan få allt at fungera som man vill, kan inte ändra vad andra människor känner. Så det enda jag kan göra är att vara mig själv, leva mitt liv och det som inte vill vara en del av det behöver faktiskt inte låtsas längre. Behöver inte fejkade människor omkring mig, är trött på falskheten och att försöka låtsas som att allt är bra.

Men när jag väl kom till insikt med allt så känns dagen helt plötsligt inte så jobbig längre. Det är en ny dag med nya möjligheter!

Here i come!

0 Era tankar: