01 april 2009

Fläskläpp leder till ER..

Vaknade imorse med en så svullen läpp. Det såg ut som en collagen spruta gone wrong.
Men åkte till jobbet iallafall, men det blev värre och värre så jag ringde till vårdguiden som sa att jag skulle åka in på en gång då det kunde vara tecken på en allergi reaktion.

Ringde till Närakuten där det var lika trevliga som vanligt när jag ringer och vill ha en tid, men efter lite överdrivning från min sida bad de mig komma in så fort som möjligt. Ringde underbara Pernilla som satte sig i bilen på stört.

Vi fick sätta oss i ett rum på en gång och sköterskan kom in och mätte syretillförseln. Sen fick vi sitta i rummet och vänta hur länge som helst. Nyfikna P började rota runt i rummet och snodde med sig både gummihandskar och spattel. Tillslut kom läkaren in och gav mig tabletter som jag ska ta fem gånger om dagen i fem dagar.

Efter läkarbesöket blev det en tripp till JÅM där jag köpte en ny tuperingsborste och hittade en ny hårfärg som åker i imorgon. Hittade även en ny spray som hette tupering på flaska, ska prova den och berättar sedan om den var bra.

Därefter blev det lunch på Waynes och en tur runt centrum. Fanns inte så mycket som lockade i butikerna dessutom är budgeten rätt tajt så det blev endast fönstershopping för min del.

Började känna mig väldigt trött så det bar av hemmåt och somnade på en gång.

Nu sitter jag här med Lorr, Niklas, Annelie och Charlie och ska se någon bra film innan det är dags för sängen.

0 Era tankar: