09 april 2009

Rain it is..

Jaha då vaknar man upp och förväntar sig sol, tittar ut genom fönstret och det enda man ser är grå himmel och regnet som faller från himlen Fan det var ju meningen att det skulle vara fint idag, tillråga på allt känner jag huvudvärken trycka i bakhuvudet.

Men det positiva är att man är ledig så inget gnäll från min sida. Finns massa saker man kan sysselsätta sig men inomhus också. Men jag hade ju sett framemot fikat i solen och sen kanske promenera hem därifrån.

Fast kanske ska man ta och ta en promenad senare, om de sluta regna. Anncha föreslog en promenad men vi får se vilken tid hon tänkt sig då jag ska hem till Lorr och Niklas på middag senare ikväll.

Gårdagskvällen blev trevlig, dock ingen film då filmen vi hyrde inte ville funka ordentligt i dvd spelaren. Men vi åt middag, eller jag och Maria hade köpt varsin färdigrätt och satt i soffan och tryckte i oss. Därefter blev det fruktsallad till efterrätt, som vanligt innehöll den melon, jordgubbar och hallon. Bästa som finns i slutet av dagen!

0 Era tankar: