09 april 2009

Love never dies..

Tanken slog mig häromdagen att vi människor har väldigt lätt att öppna upp våra liv och hjärtan till folk som en gång var delaktiv i ditt liv men sedan svek dig och försvann, men som sen kom tillbaka.

Eller kanske är det bara jag. Nu menar jag inte att en människa som svikit dig och öppnat upp sår i ditt inre är lätta att förlåta, men har det en gång funnits där och skänkt dig allt så kanske tiden läker alla sår, för jag släpper in dom i mitt liv igen.

Jag jag kanske är godtrogen, naiv eller bara för snäll för mitt eget bästa, men jag tror på människan, att folk verkligen kan förändras, lära sig av sina misstag.

Jag litar väldigt lätt på människor men sviker du mig är det svår att vinna tillbaka tilliten, men kärleken är inte lika lätt att ta död på. Den finns där oavsett om människan förtjänar den eller inte. Därför ger jag folk både en andra och en tredje chans. Tycker att det är både en bra och en dålig egenskap då jag många gånger blivit sårad och gamla sår har rivits upp på vägen.

Men vågar man inte satsa högt vinner man ingenting. Om jag inte gett vissa människor i mitt liv en andra chans hade jag gått miste om så många trevliga stunder och bra minnen. Ingen människa är perfekt, alla gör vi misstag, men något som hjälper oss att bli bättre människor är faktiskt förståelse och att kunna förlåta någon som har gjort dig väldigt illa.

Man måste lära sig att tro och hoppas på att människor kan förändras, jag menar ni är inte samma människor som ni var för några år sedan, det är ingen av oss. Vi har förändrats, allt beror på vilka man har runtomkring sig och vilka vägar man väljer i livet. Allt runtomkring oss formar och förändrar oss genom hela livet, man lär sig av sina misstag, så varför skulle inte andra kunna göra samma sak.

Var inte så instängda och bygg inte allt för höga murar, det stänger inte bara ute människor utan håller också dig instängd, isolerad. Våga att tro, hoppas och lita på att det inte kommer att bli som förut, alla lämnar en inte, alla försöker inte göra en illa och baktala en inför andra. Vissa vill en bara väl, vill att man ska må bra och bara vara din vän. Men om man redan har bestämt dig för hur relationen ska sluta så kommer man tilllut jaga iväg de människor som skulle gjort en skillnad, som aldrig skulle ha vänt sig bort och aldrig lämnat en ensam om man bara gett dom en chans.

0 Era tankar: